Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

10 Nisan 2014 Perşembe

Buğday Salatası

| | 2 yorum

Yine, yeni, yeniden merhaba,
Öğle molasından faydalanıp yeni yazımı hazırlamak, sofradaki lezetlerin tarfilerini vakit geçirmeden vermek istedim.
Hepsinin tarifini vereceğim ama seçerken zorlanıyor, heyecanlanıyorum.
Eee ne de olsa hepsi benim bebeklerim :)
Buğday salatasını çok severim. Besleyici olması tercih etmemdeki en büyük sebep.
Sofralar için de farklı bir salata alternatifi oluyor hemde.
Artık nasıl seviyorsam bir hayli fazla yapmışım. Misafirlerim haricinde iş yerindekilere bile kısmet oldu o derece.
Yeşillikle yapılanı haricinde makarna salatası gibi yoğurtlu olarak da yapılabilir.
En kısa zamanda onu da yapıp yayınlamak lazım şimdi madem lafını açtık :)
Hele ki ben yoğurtlu herşeye bayılırken.

Salatanın malzemeleri damak tadınıza göre arttırıp, azaltabilirsiniz.

Malzemeler:

2 su bardağı aşurelik buğday
3 adet közlenmiş kırmızı biber
(ben konserve kullandım)
3 sap taze soğan
Maydanoz
Dereotu
Taze nane (yoksa kuru da olur)
2 adet salatalık
1 adet irice domates
1 adet havuç
1 adet limon
1 çay bardağı zeytinyağı
Tuz
Sumak

Yapılışı:
Buğdayları akşamdan ıslatın. Bekleyip şişen buğdayların suyunu süzüp, yeniden su ekleyerek ister düdüklüde ister tencerede yumuşayana kadar pişirin.
Pişen buğdayları süzüp bir kaba alın ve arada sırada karıştırarak soğutun.
Kırmızı biberleri küçük küçük doğrayın. Taze soğan, maydanoz, dereotu ve naneyi ince ince kıyın. Salatalığı soyun. Dörde bölerek dilimleyin. Hepsini buğdaya ekleyip karıştırın.
Limonu sıkın ve tuz, yağ, sumakla karıştırarak salataya ekleyip karıştırın.
Domatesin kabuklarını soyun ve küp küp doğrayın. Havucu julyen doğrayıcı ile doğrayın, yoksa rendeleyebilirsiniz. Domates ve havucu salataya karıştırmayıp, salatanızı süsleyebilirsiniz.

AFİYET OLSUN :)

Not: Julyen doğrayıcı nedir diye merak edenler için fotoğrafını ekledim.

Julyen Doğrayıcı
(Fotoğraf alıntıdır)



2 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor.Jülyen doğrayıcı benim var gerçekten çok işe yarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Her evde olmalı bence :)

      Sil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance