Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

28 Nisan 2014 Pazartesi

Biberiyeli Kuru Domatesli İtalyan Ekmeği- Focaccia (Fokaça)

| | 8 yorum

Böyle bir lezzet, böyle bir koku yok arkadaş!!
Fırından çıkar çıkmaz daha ılınmasını beklemeden hepsini yiyeceğinizi garanti ediyorum, demedi demeyin :)
İçinde zeytinyağı varsa lezzetli olmamasının imkanı yok.
Pizzanın atası denilen İtalyanların yassı ekmeğinin mayalanma süresi biraz fazla ama değiyor inanın.
Ben hamuru ikiye böldüm ve güveç kaplarımda pişirdim, fırından çıkar çıkmaz nasıl acıkmışsam bir parçasını bitirdim.

Pişirdiğim herşeye laf eden, bir kulp bulan eşim bile tek laf etmeden yedi (laf aramızda :))
Bu arada evde taze baharatları bulundurmak benim için pek mümkün olmasa da sizde varsa eğer taze baharatlarla pişirmeniz. Emin olun tadında çok büyük fark olacaktır.

*******
Bu yazıyı yazmaya pazar günü başladım pazartesi gününün en sendromlu haliyle bitiriyorum.
Hafif baş ağrısı, işe gitmek istememe ile birlikte yeni bir haftaya başladık bakalım.
1 Mayıs taki resmi tatili dört gözle bekliyorum, o günde pişirmeyi planladığım yeni lezzetler var, bakalım ev temizlemekten fırsat bulabilecek miyim :)

Malzemeler:
1 su bardağı ılık su
2 su bardağı +1 çorba kaşığı un
1 paket kuru maya
(aktif kuru maya kullanırsanız direkt una karıştırabilirsiniz)
3 çorba kaşığı zeytin yağı + 2 tatlı kaşığı zeytin yağı
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:
5-6 adet kurutulmuş domates
10-12 adet zeytin
1 çay kaşığı biberiye (kuru kullandım)
1 çay kaşığı kekik (kuru kullandım)
Deniz tuzu
2 çorba kaşığı zeytin yağı

Yapılışı:
1 su bardağı unun üzerine 1 paket mayayı, 3 çorba kaşığı zeytin yağını, 1 su bardağı ılık suyu, tuz ve şekeri ekleyerek yoğurmaya başlayın. Kalan 1 bardak unu da azar azar ekleyerek yoğurmaya devam edin. Hamur elinize yapışıyorsa bile daha fazla un eklemek yerine ellerinizi unlayarak yoğurun. 
Hamurunuz hazır olduğunda bir kaba alın ve üzerini örtün, 30 dakika kadar bekletin. 30 dakikanın sonunda kabaran hamurun üzerine 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyip hamuru etrafından ortaya doğru toplayarak yeniden yoğurup üzerini kapatın ve 30 dakika daha bekletin.
Mayalanmış hamurun üzerine 1 tatlı kaşığı daha zeytin yağı dökün ve yine kenarlardan ortalara doğru toplayarak yoğurun. Hamurun üzerini örtün ve bir 30 dakika daha bekleyin.
Bu arada kurutulmuş domatesleri sıcak suda 10 dakika kadar bekletin ve sudan çıkarıp kağıt havlunun üzerine alın, kurusunlar. Sonra istediğiniz büyüklükte doğrayın.
Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarın ve dilimleyin.
Mayalanan hamuru ikiye bölün ve elinizle pişireceğiniz kabın büyüklüğüne getirin. Kabınızın tabanını yağlamayı unutmayın. Eğer tek parça bir ekmek isterseniz uygun bir kaba tüm hamuru elinizle çekiştirerek yayın.
Parmaklarınızla hamurun üzerine bastırarak çukurlar oluşturun, zeytin ve domatesleri bu çukurlara yerleştirin.
Biberiye ve kekiği hamurun üzerine serpiştirin. Son olarak birer çorba kaşığı zeytin yağını hamurun üzerine gezdirin. Son olarak mutlaka deniz tuzu dökün üzerine.
200 derece fırında 25 dakika kadar pişirin.

AFİYET OLSUN :)

*******
Domates ve zeytini çok küçük doğramamaya dikkat edin, pişerken yanabilir.
Üzerinin yanmaması için, siz pişmeye başladıktan sonra üzerine yağlı kağıt örterek yanmasını engelleyebilir ya da orta rafın bir altında pişirebilirsiniz.
Deniz tuzu çok hoş bir lezzet katıyor, muhakkak ekleyin.
Fotoğraf fazla aydınlık çıktığı için ekmek beyaz görünüyor, üzeri biraz kızarmış olacak ekmeğin.

Benden notları da verdikten sonra herkese mutlu haftalar diliyorum.
Hoşçakalınız :)





8 yorum:

  1. İtalyan mutfağı he valla süpersin..Ellerine sağlık .Nefis gözüküyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. İştah kabartıcı bir fotoğraf. Ben çok severim focacciayı. Sarımsaklısını ve soğanlısını yapmıştım. Gerçekten fırından çıkar çıkmaz, oh ne lezzetliymiş derken tükeniyor :) Kuru domatesli denemedim hiç. Bir de böyle deneyesim geldi şimdi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Soğanlı sarımsaklı enfes olur hakikaten, bir dahakine bende öyle deneyeyim, sağolun :)
      Sevgiler...

      Sil
  3. Focaccia ekmegi cok severim. En kisa zamanda tarifini deneyecegim canim. Ellerine saglik...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Juliacığım :)
      Kocaman sevgiler...

      Sil
  4. ama ben ağlamak istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlama kız neden ağlayasın, sen hep gül :)

      Sil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance