Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

27 Kasım 2012 Salı

Çaylı Kek

| | 8 yorum

Tadını ve dokusunu çok sevdiğim bir kekle yine karşınızdayım.
Kek yapmak bana oldum olası hem zevkli hem de kolay gelmiştir. Bunda annemin son anda haber veren bir misafiri geleceği zaman " bir kek çırpıveriririm" demesi etkili olmuş olabilir ya da çeşit çeşit kekler yapmanın bir sınırı olmadığını keşfetmiş olmam.
Evet en sevdiğim şey evdeki malzemelerle atmasyon keklerin bir anda ortaya çıkıvermesi :)
Kekin içine konulabilecek malzemelerin sınırı yok. Damak tadınıza ne uyarsa koyabilirsiniz ve ikram ettiğiniz herkesi şaşırtabilirsiniz.
Benim kek ve kurabiyelerle olan maceram sanıyorum 11-12 yaşlarıma dayanıyor.
Annem ev hanımı olduğu için evde hiç yemek yapmadım taa ki üniversitede ayrı eve çıkana kadar.
Kek, kurabiye, börek tarzı şeyler yapardım ama sulu yemek olayına hiç girmemiştim.
 Ama annemi okuldan geldiğimde mutfakta yemek yaparken görüp hep izlerdim. İlk zamanlar ve hala annemin yaptığı yemeklerin kıvamını o izlemelerimle tuttururum.
Çaylı keki yine o çocukluk yıllarımda kuzenimle beraber yapmıştık ilk. Sonrada o mis gibi tarçın kokusuna bağımlı oldum :)
Sık sık yapmama rağmen çoğu blogcu arkadaşım gibi sık yapılan yemeklerin talihsizliğine uğradı benimki de :)
Yayınlanması biraz geç oldu.
Bu arada hafta sonu kısmetse Gaziantep'e gideceğim. 2 günlük kısa bir gezi olacak benim ki. Daha önce hiç gitmedim. Nerelere gidilir, nerede ne yenilir hiç bilmiyorum. Muhakkak gezip görmem gereken yerleri bana yazarsanız sevinirim.
Tavsiyelerinize ihtiyacım var yani :)
Sevgiler!!


Malzemeler:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı çayın demi (Soğuk)
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
3,5 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket kabartma tozu
Kıyılmış fındık veya ceviz (isteğe bağlı)



Yapılışı:
Fırınınızı 180 dereceye getirip, önceden ısıtın. Keki yapacağınız kalıbı yağlayıp, unlayın, fazla unu kalıbı silkeleyerek dökün.
Yumurta ve şekeri 4-5 dakika kadar önce düşük devirde ardından yüksek devirde köpürene kadar çırpın.
Ardından sıvıyağ, süt, çay demini ekleyip karışıtırın.
Son olarak un, kabartmaz tozu, kakao, tarçın ve hindistan cevizini ekleyip fazla çırpmadan karıştırın.
Önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 40-45 dakika kadar pişirin.
Keki pişirirken ilk 30 dakika fırının kapağını açmayın.
Kekin pişip pişmediğini anlamak için bir kürdan veya bıçak batırabilirsiniz. Temiz çıkarsa kekiniz pişmiş demektir.

AFİYET OLSUN :)

8 yorum:

  1. O şirin şekerliğe, fincana,tabağa,kaşığa ve keke ve de resme b-a-y-ı-l-d-m-m-mmmm:)
    Ellerine sağlık balım..
    Muhabbetle kalasın..

    YanıtlaSil
  2. Nazlıcımm, o kadar güzel görünüyor ki, akşam akşam canım çekti inan ki. Benim de ilk yaptığım şey kek olmuştur ve 11-12 yaşarındaydın ben de.
    Ayrıca bu yaz bende ilk kez gittim Gaziantep'e ama turla gittiğimiz için ve en son gezilen şehirlerden biri olduğu için, istediğim gibi tanıtılamadı gğelim Antep..
    Bu yüzden, bu konuda yardımcı olamayacağım canısı ne yazık ki :(

    Ellerine yüreğine sağlık.
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  3. Beni eskilere götürdün,eskiden ne çok yapardık çaylı keki..ellerine sağlık..çok severim..nefis olmuş..

    YanıtlaSil
  4. Canımm ellerine sağlık olsun nefis görünüyorçaylı kekin.Gaziantep en çok görmek istediğim yerlerin başında gelir.Geldiğinde güzelliklerini senden öğrenirim .Şimdiden hayırlı yolculuklar.

    YanıtlaSil
  5. Sunum cok guzel olmus... Bende tomurcuk cayla yaparim keki - cok guzel koku veriyor... Ellerine saglik canim

    Cekilisime beklerim

    http://cupcakekokulumutfak.blogspot.com/2012/11/cekilis-yapyorum-bakmadan-gecmeyin.html

    YanıtlaSil
  6. Oy oy oy nefisss
    Unuttuğumuz bir tarif
    Ne zamandır yapmadım kimbilir
    ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Adaşım
    vallahi senin keklerinde bende hastayım:))))) eline sağlık olsun canım

    YanıtlaSil
  8. keki çok severim ama fincana şekerliğe bayıldım .onları yemek istiyorum.

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance