Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

23 Ekim 2012 Salı

Şeftalili Mürdüm Erikli Tartoletler

| | 10 yorum

Merhaba canlar.
Bu giriş cümlelerinden nefret ettiğimi daha öncede söyledim mi?
Kafama esince, canım isteyince, vakit buldukça tarif eklediğimden sizin karşınıza çıkarken hem bir çekingenlik hemde mahcubiyet hissediyorum.
Zaten normalde de "nereden başlasam nasıl anlatsam" modunda olduğumdan iyice geriliyorum yazmaya başlarken.
Bu aralar nerelerdesin, neler yapıyorsun diye sorarsanız "aynı beyaa" diyebilirim ancak :)
İş güç koşturmaca hep. Zaman hızla geçiyor. İzinden döneli 1 ay olmuş. Sanki hiç gitmemiş gibiyim. 
Kurban Bayramı geldi hayırlısıyla. Ailemden uzak geçirdiğim bayramları hiç sevmiyorum. Bayramın tadını alamıyor, sevinemiyorum bile.


Daha önce hatta neredeyse bir yıl önce alıp dolabın bir yerlerine attığım ve ne akla hizmetse sadece 6 tane aldığım tartolet kalıplarımdan bir hafta sonu tartolet yapmak geldi aklıma. Yine kafadan birazcık şundan birazcık bundan deyip eşimin deyimiyle "macera aramaya" girişecek iken; markette gördüğüm Dr. Oetker tart unu beni macera fikrimden vazgeçirdi.
Dedim ki; Nazlı, şimdi o kadar heveslenmişken birşeyleri eksik birşeyleri fazla koyacaksın, istediğin tadı yakalayamacaksın, bir daha ben diyeyim 1 yıl sende 2 yıl tartolet yapmak için elini bile kıpırdatmayacaksın. O yüzden gel artistlik yapma al şu tart unu ağzının tadıyla yap ve ye :)
Az öncede dediğim gibi 6 tane kalıbım vardı. Hamur fazla geldiği için diğerlerini muffin kalıplarında yaptım. Hatta muffin kalıplarındakiler daha küçük olduğu için yemesi daha kolay oldu ve diğerlerinden daha çok tutuldu. Sizde isterseniz tamamını muffin kalıplarında yapabilirsiniz.


Malzemeler:
1 paket Dr. Oetker Tart Un
1 yumurta
25 gr. yumuşak margarin
1 çay bardağı un

Dolgu için:
1 paket Dr. Oetker Vanilyalı Dolgu Kreması
2,5 çay bardağı soğuk süt

Üzeri için:
1 adet büyükçe şeftali
4-5 adet mürdüm eriği
2 yemek kaşığı toz şeker
2,5 çay bardağı su



Yapılışı:
Tartolet kalıplarını yağlayın. Un karışımına margarin, yumurta ve unu ilave edip yoğurun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp kalıpların altına ve kenarlarına yayın. Kalıpları fırın tepsisine sıralayın ve 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.
Tartoletleri fırından çıkarın ve 5 dakika kadar soğuttuktan sonra kalıptan çıkarın ve bir kenarda soğutun.
Dolgu kremasını soğuk sütle iyice çırpın ve tartoletlerin üzerine paylaştırın.
Şeftali ve mürdüm eriklerini küp küp doğrayın ve kremanın üzerine yerleştirin.
Paketin içinden çıkan tart jöleyi toz şeker ve suyla karıştırarak pişirin. Kaynamaya başladıktan 1 dakika sonra ocaktan alın ve karıştırarak soğutun. Son olarak jöleyi meyvelerin üzerinde gezdirin.

AFİYET OLSUN :)

10 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık nefis olmuş tartöletler sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Yaaa çok güzel olmuş bunlar... Nefis.
    İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyorlar.Ellerinize sağlık.Çok severim böyle meyveli lezzetleri.Bu arada bloğunuzu incelerken gördüm sizde Tekirdağlıymışnız.Bi merhaba diyim dedim.Şimdiden iyi bayramlar dilerim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nazlı,bloğuna bakıyordum fırsat buldukça fakat Tekirdağ kısmı gözüme yeni ilişti Tekirdağlıyım bende.Uzak olsakta ordan özlüyoruz hep burnumda tütüyor pek gidemiyorum çünkü..Hemşehriymişiz ne güzel:)memnun oldum tekrar

    YanıtlaSil
  5. Elleriine saglik! Nefis gorunuyorlar!
    Ben de ayni senin gibiyim ;-) is, guc... Hicbirsey yazamiyorum bu siralar bloga.. :(

    YanıtlaSil
  6. Görüşelim görüşelim çok sevinirim:)İyiakşamlar sevgiler..İyi bayramlar şimdiden

    YanıtlaSil
  7. Nazlım
    inşallah bundan sonraki tüm bayramlarda ailenle beraber olursun.
    Sağlık ve bol gülümsemeli bir bayram olsun
    çok öptüm
    hımmmm tartoletlerede bayıldım:))))

    YanıtlaSil
  8. Bir ortak tarafımız daha:)
    Giriş cümlelerinde ben de çok kasıyorum çaktırma:)
    canım benim dilerim bundan sonraki tüm bayramlarda,sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte musmutlu bayramlar yaşarsın.
    Tartoletlerine bayıldım.
    Zaten güzel ellerinin değdiği herşeye bir güzellik katıyorsun:)
    Afiyet şifa olsun balım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  9. Sağlıklı ve güzel bir Bayram dilerim sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Kuzum bir itirafta bulunicim:)
    Ben sen bunları yayınladığında bayramda idim ve wınla bağlanıyodum nete,resimleri açmamıştı:)
    Ben de tahmin üzere yorum yaptımdı:)
    Ana şimdi görünce,üfffff ,wowwww filan oldum:)
    Hamarat hatunum benim,resimlerin şahaneee,emeğine sağlık gülüm:)

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance