Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

21 Şubat 2011 Pazartesi

Mercimek Köftesi...

| | 20 yorum
Son birkaç gündür tek gündemimiz, aklımız, fikrimiz Libya'da... Sevgili Pepela'mız, canım arkadaşımız, kardeşimizde... Nihayet canım arkadaşım Zelihacığım'dan haberini almış olsamda ailesiyle beraber kardeşim toprağımıza ayaka basmadıkça içim hiç rahat olmayacak. Lütfen dualarınızı eksik etmeyin kardeşimizden!

Tek derdimiz mercimek köftesi değil tabi ki ama akşam tarifi yazmaya başlayıp yarım bırakmak zorunda kalınca bu akşam mutlaka yazmam gerektiğini düşünüyorum. Zaten uzun zamandır güncellemedim sayfamı.
Mercimek köftesinin zor yani hiç yok. Hatta o kadar kolaymış ki ziyan ettiğim onca mercimek ve bulgura acıyorum yani. Burada tek sorun mercimeği haşladığımız sudan kalan miktar. Biraz sulu bırakın yazan tarifler yüzünden eklediğim bulgurların yüzünden kısır köftesi haline gelen mercimek köftelerim oldu benim. Ne yazık! Sanıyorum 3. yapışımda tam kıvamında oldu köftelerim. Ki ben yemek konusunda bir kez başarısız olduktan sonra uzuuunnca bir süre bir daha denemem o yemeği. Ama nedense azmetmişim mercimek köftesini yapmak için. Burada esas önemli olan mercimeklerin su içinde yüzmemesi haşladıktan sonra. Yani mercimekler bulamaç olana kadar haşlıyorum(suyunu çekiyor) ben ve hemen içine bulguru atıyorum. Mercimek sulu olmayınca o bulamaç halinden ve kapağını kapattığımız için bulgurlar hemen yumuşayı veriyor ve sert bir karışım oluyor.Hatta çok sert olsun, bulgur bir hayli sıksın ki yeşillik girince içine iyice yumuşamasın.
Şimdi bu ön bilgilerden sonra geçelim tarife...

Malzemeler:
1 su bardağı kırmızı mercimek
Yarım su bardağı ince bulgur
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
1 adet orta boy kuru soğan
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 demey maydanoz
Yarım demet dereotu
5-6 adet taze soğan
Marul
2-3 diş sarımsak
Tuz
Pulbiber
Kimyon
Karabiber
Nane
Limon

Yapılışı:
Mercimeği 4 bardak suyla suyunu çekene kadar haşlayın. İçine bulguru ekleyip karışıtırın, kapağını kapatın ve 20-30 dakika bekleyin. Bu arada soğanı ince ince doğrayın ve zeytinyağıyla kavurun ve üzerine salçaları ekleyin. Bir kenarda beklettiğiniz bulgur-mercimek karışımının üzerine salçalı karışımı döküp iyice yoğurarak yedirin. Bu arada dikkat edin sıcakken yapmayın.
Yeşillikleri doğramayı unuttuk tabi:) Yeşil soğanı, maydanoz ve dereotunu ince ince kıyın. Robottan geçirmenizi tavsiye etmiyorum çok sulanıyor. Yeşillikleride ekledikten sonra yine karıştırıyoruz ve köfte şeklini vererek bu meşakkatli köfteye son veriyoruz.

AİFYET OLSUN:)


20 yorum:

  1. Ellerine sağlık nazoşum..Az önce KK dan msj attım Pepelaya..Sende şimdi bahsetmişsin..inşallah vatandaşlarımız sağ salim bu olaydan kurtulurlar..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel demişsin Nazlıcığım,aklımız fikrimiz Pepelamızdaydı..
    Şükürler olsun ki artık dönüyor :)
    Gelelim şu şahane mercimek köftelerine :)
    Azmini kutluyorum öncelikle :)
    Ben ömrümde hi. mercimek köftesi yapmadım biliyor musun :)
    Deenemedim bile düşün yani :)
    O sebeple seni tebrik ediyorum tekrar..
    Herkes her zaman tutturamaz zaten,ancak sen olayı çözmüşsün :)
    Ellerine sağlık canım..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Mercimek köfteseni çok severim vede sıkçada yaparım.sizinkide çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle katılıyorum gündem libya, libyadaki türkler ve tabiki kelebekti diğer bloglardanda güzel haberi alınca rahatladık...
    mercimek köfteleri ise nefis olmuş eline sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. umarım arkadaşlarımız ve diğer türk vadandaşları bir an önce vatana dönerler.
    köfteye gelince çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Sağolasın gacım. Amn İnşallah bakalım. Gözümüz kulağımız Libya'da.

    Zeliham çözdüm çözdümde ziyan olan, çöpe gidenlere acıyorum:)
    Sen neler neler yapıyorsun bunu mu yapamayacaksın aşkolsun yani! Hiç yapmadım deyip sıyrılamazsın:)

    Yedirenk hoşgeldiniz.Çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz için.

    Yemekbiraşk çok haklısın canım. Rahatladık bir nebzede olsa. Çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Lezzet sarayı inşallah canım inşallah.
    Çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. MARUL ARASINA NE KADAR DA GÜZEL OLUR ANLATAMAM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  9. aminnn canim InsAllah sag salim dönerler.. Rabbim oradaki herkesi korusun InsAllah..

    mercimek köftelerin enfess görünüyor canim..afiyet sekerler olsun ;)

    YanıtlaSil
  10. Yaa nasılda canımı istettin bayadır yemedim çok severim bayılırım bende kıvamını göz kararı ayarlıyorum çok sem sert yapmıyorum bekledikçe kuruyor köfteler nemli bırakıyorum ben birde limonu bol olmalı ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık Nazlıcığım.
    mercimek köfteleri ye beni diye bağırıyor ekrandan:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık Nazlı'm:) ben bu köfteciklerden yaparken 1-3-5 tane yiyorum:) şekil verirken silip süpürüyorum valla:) ohh içi kaydı olsaydı da yeseydimm:))

    YanıtlaSil
  13. Nazlıcığım umarım vatandaşlarımız problemsiz dönerler. Ön bilgiler için çok teşekkürler bende çok uzun zamandır yapmamıştım bu şekilde denemek isterim sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK SEVERİM..
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  15. Allah' sağ salim ülkemize gelmelerine yardım eder inş. köfteler çok güzel görünüyorlar,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis olmuş. Haklısın bazı şeylerin püf noktalarını öğrenene kadar ziyan edilen malzemeler oluyor ama azmine hayran oldum. Sonuçta başarmak güzel bir duygu.
    Hayırlısıyla Pepela Türkiye'ye döner inşallah. Tüm vatandaşlarımız ve Pepela için dualarımız.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. Yiyip yiyip doymayı bilmediğim bir şeydir mercimek köftesi. Olsa da yesek dedim :) Ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık. çok severim mercimek köftesini. her gün yesem bıkmam heralde. sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Allah'a çok şükür dönmüşler yurda, kalanlarda şimdi aklımız...
    mercimek köftesi hem lezzetli hem de nefis ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. Bayılırım mercimek köftesine. çok da lezzetli olmuş sevgili nazlı ellerine sağlık. Mine'nin yorumundan anladığım kadarıyla Şeyma yurda dönmüş, inşallah kalanlarda sağ salim dönerler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance