Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

10 Ağustos 2010 Salı

Mantarlı Tavuk Ciğeri...

| | 10 yorum
Resim yazısı ekle
Ciğeri pek seven biri değildim eskiden. Bunda anneminde sakatat yememesi ve evde pişirmemeside büyük etken olabilir. Sonrasında üniversitede öğrenci evimizde hem ekonomik, hem kolay pişen hem de faydalı bir besin olmasından mütevellit sıkça pişirir olduk. Eğer o gün başka yemeğiz yoksa soğanla hafif su ekleyerek pişirirdik ya da yemeğin yanına kızartmasını yapardık.
Geçenlerde bu sıcaklara aldırmayıp canım arnavut ciğeri çektiği için fellik fellik temizlenmiş dana/kuzu ciğeri aradım. Çünkü bir keresinde zarıyla aldığım ciğeri ayıklayıp pişireyim derken neredeyse bütün günüm ciğerle uğraşarak geçmişti. Ki ben öyle eti ciğeri ellerken bir fena olurum :)) Nihayetinde bulamayıp inatla ciğer isteğimede bir son vermek için tavuk ciğeri alıp eve geldim. Biraz mantarla pişirince değişik, güzel bir tat oldu.

Malzemeler:
  • Yarım kilo tavuk ciğeri
  • 7-8 adet mantar
  • 1 adet soğan
  • Tuz, karabiber, pul biber, kekik, sumak
  • Kızartmak için sıvı yağ (3-4 yemek kaşığı)
  • 2-3 diş sarımsak
Yapılışı:
Ciğerleri yıkayıp çok küçük olmamak kaydıyla bölün. İçindeki yürekleride ikiye bölün. Sıvıyağda ciğerleride zedelemeden ara sıra karıştırarak kızartın. Ciğerler suyunu salmaya başladığında dörde böldüğünüz mantarıda ekleyin. Suyunu çekene kadar pişirin. Ocaktan indirmeye yakın tuz,karabiber,kekik,pul biberi ekleyip altını kapatın.
Soğanı piyazlık doğrayın, biraz tuzla fazla bastırmadan ovalayın ve ardından soğanları yıkayın. İstediğiniz miktarda sumak ekleyerek ciğerin yanında servis yapın (İsterseniz kıyılmış maydanozda ekleyebilirsiniz).
AFİYET OLSUN:

10 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım ellerine sağlık harika olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nazlışım bana ciğer de canımı ye :)

    YanıtlaSil
  4. Fuat Bey çok teşekkürler...

    Sevilciğim çok naziksin teşekkür ederim...

    İlahi Pepelam güldürdün beni :))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım hiç dayanamam bayılırım ciğere.Afiyet olsun

    Bembeyaz yağan bir karın, ne yaşanmışsa yaşansın, geçmişin tüm hatalarını örttüğü gibi Ramazan ayının da senin tüm hatalarını örterek hayırlı yeni bir gelecek umut dolu yeni bir baslangıca vesile olmasını dilerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim canım. Hayırlı Razmazanlar. Ağız tadıyla hoş bir ramazan geçirmeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık.. tarifin ismine bakmadan görüntüyü ev yapımı döner sandım :)

    YanıtlaSil
  8. Annem çok pişirir ama mantarlı olarak hiç düşünmemiştim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Seçilciğim gerçekten bende sen söyleyince benzettim :))

    evatölyesi canım böyleside çok hoş oluyor deneyim derim. ziyaretiniz için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Tavuk ciğerini dana ciğerinden daha çok severim hatta akşamdan kalan ciğeri sabah kahvaltıda soğuk soğuk yemelerin tadı da bir başka güzel gelir bana .Canım ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance