Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

3 Haziran 2010 Perşembe

Tuzlu Kurabiyem

| | 0 yorum
Bir gün evde otururken canım tuzlı birşeyler çekti. Genelde canım tatlı istediği için pek tuzlu bulundurmuyorum evde. Hemen tarif defterimi karıştırdım ve bu tarifi buldum. Hamur yoğurmkla uğraşmamak hemen tüm malzemeyi ekmek makinama attım ve karıştırdım. Ben şekil vermek için kalıplarımı kullandım, çokta eğlenceli oldu benim için. Eşim geldiğinde evi mis gibi bir koku kaplamıştı. Doğru mutfağa gitii. Yemek öncesi bol bol kurabiyelerimizden yedik.
Malzemeler:
  • 1 paker margarin (250 gram)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı elma sirkesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 5,5 su bardağı un
  • 1 yumurtanın sarı (üzeri için)
  • susam

Yapılışı:

Tüm malzemeyi karıştırıyoruz. Ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Hamuru ikiye bölüyoruz. İkisinide tezgahın üzerinde ne ince ne de kalın bir şekilde açıyoruz. Açılmış halinin fotoğrafını çekmemişim ama en kısa zamanda yapıp editleyeceğim tarifimi :) Açılmış hamuru eger kalıbınız varsa kalıpla, yoksa da çay bardağıyla kesip şekil veriyoruz. Tüm hamur bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz. Üzerine bir yumurta sarısını sürüp 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN :)

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance