Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

21 Nisan 2014 Pazartesi

Atatürk Orman Çiftliği

| | 11 yorum

Merhaba,
Pazar sabahı kahvaltımızı yaptık, boynumuza fotoğraf makinamızı astık ve Atatürk Orman Çiftliğine gittik.
Eşimin işinden ve benim orayı çok sevdiğimden dolayı sık sık yolumuz düşüyor Çiftliğe.
Uzun zamandır aklımda olan ayrıntılı bir yazı yazma fikri için ise havaların biraz ısınması bekledim, hem gezmek hem de fotoğraf çekmek çok daha rahat olacağı için.

Bahar gelmesiyle beraber her yer çiçek doldu farkındasınızdır.
Bende çiçekleri çok sevdiğimden balkonumuza birkaç tane çiçek almak istedim.
Ben birkaç tane diyorum ama çiçekleri görünce çıldırdık, iki kasa minik fidan ve 7 adette saksı çiçeği aldım :)
Eve gelince balkonda peyzaj çalışmamızı yaptık tabi, her yer toprak oldu gerçi.


Fidelerin tanesi 50 kuruş. 30 tane falan almışızdır sanırım :)


Bu çiçekleri de çok sevdim ama balkonda asacak yerim olmadığından alamadım.


Aslanağızlarını görünce aklıma çocukluğum geldi.
Bahçemizde bolca olan bu çiçeklerle oynar, ağızlarını açıp kapatırdık :)


Çeşit çeşit çam ağaçlarını, meyve ağaçlarını gördükçe bahçeli ev özlemimiz daha da arttı.




Bunlarda iç kısımdaki saksı çiçekleri.
Buradan da bir sardunya, kalanşo çiçeği, afrika menekşeleri ve adını hatırlayamadığım ev içi minik bir ağaç aldık.




Oradan Atatürk' ün Selanik' te doğduğu evin aynı plan ve ölçülerinde yapılan Atatürk Evi' ni gezdik.
İçeride fotoğraf çekimi yasak ama buraya tıklayarak sanal bir gezintiye çıkabilirsiniz.


Son durağımız ise katkısız ve hilesiz Çiftlik ürünlerinin satıldığı marketti.



Süt ürünleri katkısız ve taze. Hem de piyasada satıldığından daha ucuz burada.


Şarküteri reyonunda illerin meşhur lezzetlerini bulabilirsiniz.


Siirt fıstığı her zaman Antep fıstığından daha lezzetli gelmiştir bana :)


Sebze kuruları, reçeller, marmelatlar...


İşte benim en sevdiklerim...
Cam şişelerde günlük sütler ve 5 litrelik paketlerde yanında köy yoğurdu mayasıyla birlikte satılan sütler.
Kefir ve yoğurt mayalamak için aldım bunlardan.
Cam şişede satılan günlük sütün litresi 2,35 tl.


Meyve kuruları.


İşte yine en sevdiklerimizden...
Nar, üzüm, hardaliye, gilaburu, vişne... ne ararsanız var bu reyonda :) 


Piyasada alınabilecek tek bal Çiftlik balı. 


"AOÇ hilesiz ve nefis gıda maddeleri üretmekle görevlidir. " Mustafa Kemal ATATÜRK



Ankara bu çiftliğe sahip olduğu için çok şanslı. Yalnız yeterince kıymetinin bilinmediğini, gerekli özenin gösterilmediğini düşünüyorum.
Çiftliğin kocaman arazisi köstebek tarlasına dönmüş, sürekli çalışmalar var, yollar hep iş makinalarıyla dolu.
Eski çiftlik ve yeni çiftlik arasında bir hayli fark var. Atatürk Orman Çiftliği ile ilgili internetteki görselleri incelediğinizde bu farkı bariz şekilde göreceksiniz.
Biz millet olarak elimizdekinin kıymetini kaybettikten sonra anlarız.
AOÇ' ye de gözümüz gibi bakmalıyız. Atamız' dan yadigar, pek kıymetli, ülkemizde eşi benzeri olmayan çiftliğimize sahip çıkmalıyız.

Elimiz kolumuz dolu olduğu için Müze ve Sergi Salonunu gezemedik.
Hem fidanlık hem de market aslında oldukça kalabalıktı. Ben hem alış veriş yapıp hem fotoğraf çekmeye çalıştım. Fotoğraf çekerken en büyük korkum insanları rahatsız etmek. O yüzden büyük bir dikkatle fotoğraflamaya çalıştım elimden geldiğince. 
Benden şimdilik bu kadar. Umuyorum ki faydalı bir yazı olmuştur merak edenler için.

Edit: Burada Çiftliğin satış mağazası yok diye üzülmeyin. Atatürk Orman Çiftliği Satış Mağazasına online olarak aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.

Sevgiler.


11 yorum:

  1. Sevgili arkadaşım bu yazı ve fotolar iyi geldi bana da çoktandır Ankara da olmamıza rağmenbir türlü gidemedik, havaların ısınmasını bekliyoruz: çünkü en kısa zamanda torunumu Sevgili Atamın yattığı yer Anıtkabire birde kopyası olması özelliği taşıyan evine götüreceğim. Onun emanetini ne kadar koruuyabiliyoruz tartışılır. AOÇ ürünlerini bizde genellikle tercih ederiz. bu güzel yazı için çok teşekkürler ,sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havalar iyiyken gezmek çok daha iyi tabiki, bizim şansımıza da pazar günü hava güzeldi.
      Ne güzel böyle torununuzla gezip görmek, çok şanslı bence :)
      Yazıyı beğendiğiniz için çok mutlu oldum, çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Ankarada yasiyorum ama oraya hic gitmemistim. AOC 2 satis noktasi evimin yaninda var ama bu kadar cesit yok, en kisa zamanda gitmeliyim, cok guzel bir yer...
    Blogunuza bayildim bu arada :)
    Bana da beklerim... Sevgiler...
    www.cupcakekokulumutfak.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğeniniz için. Bende sizi severek takip ediyorum :)
      Evet burada çok fazla çeşit var ve diğer satış noktalarına nazaran fiyatlar daha uygun.
      Giderseniz eliniz kolunuz bir hayli dolu dönebilirsiniz :)
      Sevgiler.

      Sil
  3. Nazlıcım, ne güzel anlatmışsın. İnsanın tüm çiçekleri alıp eve götüresi geliyor... Çok keyifli bir yer gerçekten.... Ayrıca fotoğrafların da çok güzel çıkmış :) Ben hazırlıksız gittiğimden cep telefonuyla çekmiştim :) Çok güzel fotoğraflamışsın...
    Umarım daha çok kişiye ulaşır bu yazılar, Ankara'da gezilip görülecek, güvenle alışveriş yapılabilecek bir mekan daha keşfeder insanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim.
      Fotoğrafların güzelliği değil önemli olan, yeter ki pek çok kişiye ulaşsın yazdıklarımız.
      Senin yazını da keyifle okumuştum ve ürünleri ayrıntılı anlatışına bayılmıştım :)

      Sil
  4. İçim açıldı resmen,çiçekler nasıl güzell. Öyle özlemişim ki blog okumayı keyifle okudum .. Her pazar böyle güzellikler içinde geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelincim keşke her pazar böyle geçse :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için..
      Özledik blog yazmayı da okumayı da.. Çok ayrı kaldık..

      Sil
  5. Ben de severim AOÇ'yi.Dediğin gibi ağaçlarını kesip yok etmeye çalışmasalar daha iyi olacak.Satış mağazasına gelince insan içinde kendini kaybediyor .Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım insan gerçekten üzülüyor :( AOÇ yi sevmemek mümkün mü?
      Koccamannn sevgiler :)

      Sil
  6. süper bir yer, süt bal tereyağ yoğurt vs. ne ararsan var, sürekli oradan alışveriş yaparım, herkese tavsiye ederim sevgiler...

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance