Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

27 Aralık 2012 Perşembe

Ayva Tatlısı

| | 15 yorum

İyi akşamlar tüm okuyucularıma :)
Şimdi tam vaktiyken bol bol tüketin bu güzel meyveyi.  İster tatlı yapın, ister reçel, isterseniz soyup soyup bol bol yiyin. Ben çok severim bu güzel meyveyi. Hele ki ekmek ayvasının sulu sulu o tadı yok muuu?
Hıımmm bak şimdi tüm ayvalardan tatlı yapmasaydım güzel güzel yerdim :)
Ayrıca eskilerin, hamileliğinde çok ayva yiyenin çocuğu güzel olur diye sözleri bile vardır :) Ayvanın çocuğu güzelleştirip güzelleştirmediğini bilmem ama içerisinde bol miktarda protein, A, B2 ve C vitaminleri, demir, potasyum ve bakır minerallerini içerdiğini biliyorum. Sindirim sistemine iyi gelir, cildi güzelleştirir, grip ve nezleyi iyileştirir, vücudun direncini arttırır, ağızdaki yaraları geçirir, çiçeği annelerin sütünü arttırır, yapraklarını kaynatıp demlerseniz sakinleştirir, uykusuzluğa iyi gelir.
Öyle ki bu her derde deva meyveyi tüketmemek ona haksızlık etmektir.
Şimdi tam mevsiminde sizde kendinize bir güzellik yapın ve ayvaya bir şans verin :)
Tatlıda gıda boyası kullanmadım. Bu rengi ayvanın çekirdekleri ve kabukları verdi. Çok da güzel bir jöle çıkıyor ortaya sonuçta.


Malzemeler:
4 adet ayva
2 su bardağı şeker
4-5 adet karanfil
Su
Kaymak
Fındık veya ceviz

Yapılışı:
Ayvaları ortadan ikiye kesin. Her iki ucundaki fazlalıkları da alarak kabuklarını soyun. Ama kabukları atmayın. Yarım ayvaların ortalarını çekirdek yataklarıyla beraber temizleyin ve çekirdekleri de bir kenara ayırın.
Geniş bir tencerenin dibine (ben karnıyarık tenceresi kullandım) kabukları yerleştirin. Kabukların üzerine ortalarını çıkardığınız ayvaları oyuk kısımları yukarı bakacak şekilde yerleştirin. Tencereye ayvaların üzerini geçmeyecek kadar su ekleyin. Kaynayana kadar harlı ateşte pişirin.
Kaynadıktan sonra ocağın en küçük gözünün en kısık konumuna getirin. Ayva çekirdeklerini ve karanfili suya ekleyin. Şekeri tüm ayvaların üzerine gezdirin.
Bu şekilde yaklaşık 1,5-2 saat kadar pişrin. Ayvalar piştikçe rengi koyulaşacak, çok güzel bir koku yayılacak mutfağınıza hem de tatlının suyu  jöleleşecek.
Tatlınızın altını kapattıktan sonra ayvaları genişçe bir tabağa alın. Üzerine tencerede ki jöleyi gezdirin.
Soğuduktan sonra kaymak ve fındıkla servis edin.

AFİYET OLSUN :)

15 yorum:

  1. Öyle güzel anlatmışsın ki Nazlıcığım, inan canım şuan ayva istedi :))
    Bayılırım ayva tatlısına.
    Çoğu kez krem şanti yapıyorum üzerine, daha şık durması için ama kaymağın yeri apayrı elbette.
    Ellerine, güzel yüreğine sağlık canısı.
    Sevgi ve muhabbetlerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  2. Evet tam zamanı ayvanın bol bol yiyorum zaten :)
    Tatlı yapmaya kiyamiyorum inan :)
    Ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Gizemciğim kaymak tatlının o şekerli tadını alıyor ya o çok hoşuma gidiyor benim :)
    Benden de kocaman sevgiler canım :)

    Serapçığım teşekkür ederim. Ayvaya devam :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
    Ben ayvanın rendesinden reçelini çok severim.
    Oldukça sağlıklı bir tatlı ayrıca, teşekkür ederiz:)

    YanıtlaSil
  5. benbir teşekkür ederim :) rende yapmaktan nefret ediyorum biliyor musun :( o yüzden küp küp doğrayarak yaparım reçeli.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize ve anlatımınıza sağlık...Ayva'yı çok severim faydaları hakkında pek bir bilgim yoktu ama sizin açıklayıcı anlatımınızdan sonra daha da bir sevdim..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Katre-i Sevgi hoşgeldin :)
    Bende çok mutlu oldum böyle düşünmenize. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşım hemen o tabağı acil istiyorum.Tamda şekerim düşmüşken çok iyi gelecek
    Ellerine sağlık ellerin dert görmesin
    Hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine emeklerine sağlık en güzeli de gıda boyası kullanmaman hiç sevmiyorum gıda boyalarını rengi muhteşem olmuş.Tadını buradan tadamadığım için yorum yok;)Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  10. Bu kadar kolaymışmı bu tatlı ya hu!
    Üzülsem mi sevinsem mi bilemedim,bu kadar pratik olduğunu bileydim,ayvanın ikisiyle de tatlı yapardım.
    Gören de kuzey kutbunda,sebze meyve olmayan mahrumiyet bölgesinde yaşıyor sanacak ama,yok çarşı pazarda.
    Seneye yapmak üzere yazdım aklımın bir kıyısına.
    Ellerine sağlık Nazom,şahanesin:)

    YanıtlaSil
  11. Hııımmm gelmeyeli buraya bayağı bi değişiklikler olmuuuuuşş :) çok da güzel olmuş.. güle güle kullan canım yeni headerını... Ayva tatlısı ben henüz yapamadım malum bebek oldukça çok vaktimi alıyor... ama ilk fırsatta bi ayva tatlısı yapma niyetindeyim senin tatlında çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.. sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ben de ilk hamileliğimde bol bol ayva yemiştim
    güpgüzel bir kızım oldu
    yada bana güzel görünüyor :)
    ayva tatlısına bayılırım ben de
    yumuşacık tadını çok seviyorum
    mutlaka da kaymak olacak yanında
    eline sağlık
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  13. harika bir tatlı olmuş,ailecek çok severiz,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Ayva tatlısının o mayhoşluğunu çok severim.Ellerinize dert görmesin...

    YanıtlaSil
  15. Nefis görünüyor. Çok severim ayva tatlısını. Ellerinize sağlık.
    Ağızdaki yaralara iyi geldiğini bilmiyordum. Birkaç ayva alıp yesem iyi olacak sanırım :)

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance