Tüm hakkı saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

9 Temmuz 2010 Cuma

Kıymalı Milföy Bohçası...

| | 3 yorum

Milföy hamurunu sevemeyen yoktur kanımca. Ben milföyle yapılan her tarife bayılırım. Hem tatlı olabiliyor hemde tuzlu; canınız nasıl çekerse öyle pişirin. Harika bir hamur, bit kurtarıcı. Aniden gelen misafir için çabucacık hazırlanıp sunulabilir. Yemeğiniz yok ne yapacağım diye kara kara düşünürken buzdolabınızda gördüğünüz milföyler beyninizde şimşekler çaktırabilir. İşte benimde aynen öyle oldu. Milföy hamurlarını çıkardıktan sonra acaba nasıl yapsam diye bir hayli düşündüm. Tavuklu mu, mantarlı mı, sucuklu mu? En sonunda kıymalısına karar verdim. Kendimi övmek olarak alıglamayın ama o kadar çok beğendim ki en çokta ben yedim:)


Malzemeler:

  • 200 gr kıyma
  • 10 adet milföy hamuru
  • 2 adet domates
  • 1 adet biber
  • 1 adet soğan
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yumurtanın sarısı
  • Tuz, karabiber, kimyon

Yapılışı:

Miföyleri buzdolabından çıkarıp çözdürün. Soğanı yağda kavurun, salçayı ekleyin. Kıymayı da ekleyerek iyice pişirin. Gerekirse biraz su ekleyip suyunu çekene kadar pişirebilirsiniz. Kıyma pişerken biberleride ekleyin. Kıyma iyice piştikten sonra en son domates ve baharatlarıda ekleyerek altını kapatın. Kıymalı harçtan miföylerin üzerine kaşık yardımıyla harçtan koyun. Sonra dört bir köşesinden milföyleri yukarıya doğru toplayarak bohça haline getirin. Üzerine yumurta sarısı sürerek 180 derece fırında üzeri kızaran dek pişirin.

AFİYET OLSUN:)

3 yorum:

  1. Merhaba gülüm.
    Ben bu bohçaları yerim :)
    Enfes duruyor,ellerine sağlık..
    Geçmiş kandilin kutlu olsun,dualarda buluşmak umuduyla

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor balım ya, canım istedi şuanda :)

    YanıtlaSil
  3. Sağol pepelacım beğenmene çok sevindim:) Sağol canım seninde geçmiş kandilin kutlu olsun...

    Aprilim senin için birşey değil bu hadi kalk yap:)

    YanıtlaSil

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance